El transport a demanda és un servei de transport col·lectiu de viatgers que únicament funciona si existeix la necessitat o demanda de l’usuari.
Es porta a terme conjuntament entre els municipis de Sant Pere de Vilamajor i Sant Antoni de Vilamajor amb l’assistència tècnica de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).
L’objectiu de la implementació d’un sistema de transport a la demanda és donar resposta a les necessitats de desplaçament de la població resident en zones i urbanitzacions aïllades, les quals no disposen de cobertura de transport públic.
Aquest sistema de transport flexible també pot facilitar la millora de les connexions d’altres sectors urbans amb els principals centres d’interès (equipaments sanitaris, educatius, comercials, connexions amb altres mitjans de transport, etc.).
El servei de transport a la demanda és accessible a tota persona física empadronada en el municipi, llevat de les següents excepcions:
Per la prestació del servei de Transport a Demanda s’estableix una relació de col·laboració entre el col·lectiu de taxistes locals dels municipis de Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor, mitjançant la formalització de contractes.
Horari:
De 7:00 a 17:00 hores
Trajectes i punts de parada:
El servei consisteix en un recorregut amb origen o destinació a qualsevol parada dels barris indicats i amb inici o final en algun dels punts de parada fixos establerts:
Punts fixos de parada Origen/Destí al nucli urbà:
Sant Antoni de Vilamajor
Sant Pere de Vilamajor
Punts fixos de parada Origen/Destí als barris de:
Les Faldes del Montseny
Les Pungoles
Can Miret
Sant Julià d’Alfou
Can Vila i Can Ram
Vallserena
El servei s’activa i es planifica mitjançant una sol·licitud prèvia que l’usuari realitza telefònicament a l’oficina d’atenció ciutadana de l’AMTU, de dilluns a divendres feiners, de 8:00 a 16:00 h, al 900 69 65 66, a través de la qual li comunica a l’operador el dia, l’hora i el trajecte que vol realitzar.
La reserva del servei és obligatòria i cal efectuar-la amb antelació, com a màxim fins les 16:00 h del dia anterior al desplaçament demandat.
En cas d'anul·lació, l’usuari haurà de comunicar-ho amb un mínim de 2 hores d’antelació, dins de l’horari d’atenció telefònica (8:00 – 16:00 h de dilluns a divendres no festius), trucant al telèfon del servei 900 69 65 66.
El preu del trajecte de TAD a satisfer per l’usuari es fixa en 1€ (un euro).
El preu del trajecte de TAD a satisfer per l’Ajuntament es fixa en: