Prop d’un centenar d’AMPA s’han reunit a l’Assemblea General de FaPaC celebrada a Vila-seca (Tarragonès)

Dimecres, 7 d’octubre de 2015
La FaPaC, reunida en AG, exigeix a les formacions polítiques que es comprometin a derogar la LOMQE perquè quedi definitivament enterrada i crida a les AMPA a continuar la desobediència activa a les escoles.
 
- Davant de la constitució del nou Govern, la FaPaC anuncia que denunciarà qualsevol agressió a l’educació que pugui hipotecar el futur dels infants i joves catalans.
- El pla aprovat amb accions i propostes inclou àmbits prioritaris que preocupen les famílies: la pobresa infantil, la LOMQE, l'oferta de places als centres públics, el model educatiu, i la participació d'infants i joves a les AMPA i la FaPaC.
 
Barcelona, 3 d’octubre de 2015
 
La FaPaC ha aplegat avui (3/10/2015) en Assemblea General prop d’un centenar d’AMPA de tot Catalunya en una jornada celebrada a l’Institut Vila-seca d’aquesta població del Tarragonès. L’objectiu de la trobada ha estat aprovar un full de ruta amb les propostes i demandes concretes que ha estat elaborat i aprovat, conjuntament i de forma consensuada, per les AMPA assistents. Aquest document esdevé una eina clau i central per a l’acció política de la FaPaC, ja que contempla els temes que les famílies han decidit com a prioritaris per incidir durant el curs i sobre els quals la federació treballarà amb contundència els propers mesos.
 
Davant de la constitució del nou Govern, la FaPaC exigeix als partits polítics que es comprometin a derogar la LOMQE perquè quedi enterrada definitivament i respectin així l’acord signat al Parlament de Catalunya l’any 2013. És inadmissible que cotinuï en peu una llei a la qual li dóna l’esquena més del 90% de la població, atenent els resultats de les darreres eleccions del 27S quan el PP només va obtener el 8,4% dels vots.
 
La federació fa una crida a totes les formacions polítiques a ser responsables i conseqüents i s’oposin a qualsevol agressió a l’educació que pugui hipotecar el futur dels nostres fills i filles.
 
Així mateix, la FaPaC fa una crida enèrgica a les AMPA de Catalunya a continuar amb una desobediènia activa i contundent contra la LOMQE. D’altra banda, les AMPA han demanat al Departament d’Ensenyament i al Ministerio de Educación màxim respecte per les decisions de les famílies insubmises que decideixin fer boicot i accions de rebuig a la LOMQE.
 
El full de ruta aprovat inclou demandes i prioritats en aquests àmbits:
 
POBRESA INFANTIL
- La pobresa infantil impacte a l’escola. Empoderar les persones afectades per tal que puguin sortir de la seva situació i defugir de l’assistencialisme.
- Reclamem que a l’agenda política es prioritzi la defensa dels Drets de la Infància i s’acompanyi d’inversió pressupostària.
- Proposem donar suport a la proposta d’una Prestació Econòmica Universal (PEUC) per a la criança dels fills i filles (feta per la FEDAIA – Federació d’Entitats d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència), sempre que vagi acompayada d’altres prestacions.
LOMQE (Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa)
- Estem a punt d’un canvi de Govern a Catalunya i a Espanya. Exigim als partits polítics que compleixin l’acord signat l’any 2013 al Parlament de Catalunya i deroguin de forma immediata la LOMQE. La llei només ha estat recolzada pel 8,4% de vots a la formació que va tirar-la endavant. Promoure el debat contra aquells aspectes comuns que la LEC (Llei d’Educació de Catalunya) presenta amb la LOMQE.
- Anima totes les AMPA a continuar amb una desobediènia contundent contra la LOMQE.
- Respecte màxim d’Ensenyament i el Ministerio de Educación per les decisions de les famílies insubmises que decideixin que els seus fills facin boicot a les proves d’avaluació externes o altres accions de rebuig a la LOMQE.
 
OFERTA I FUTUR ESCOLA PÚBLICA
- Es posa en evidencia l’absoluta inexistència d’una planificació escolar per part del Departament d’Ensenyament.
- Reclamar que en l’oferta inicial es garanteixin places de Secundària suficients per permetre la continuïtat de l’alumnat que ve de Primària en el centre públic.
- Fer que l’oferta no condicioni la demanda davant la por de les famílies per no obtenir una plaça en el centre públic desitjat.
- Exigir a Ensenyamet que aposti pel model institut-escola, un model d’èxit que imlica una oferta pública més atractiva per a les famílies i permet fer front a les fluctuacions de la demanda. És inadmissible que el Departament d’Ensenyament s’hagi mostrat contrari a aquest model.
- Realitzar un estudi sobre el perquè de la diversitat existent de la demanda entre escoles publiques del mateix territori.
- Exigir transparència en els criteris que s’utilitzen per modificar l’oferta o per tancar línies; és inadmissible fer-ho abans de la preinscripció.
- Abans del tancament de línies s’ha de reduir ràtios.
 
MODEL EDUCATIU
- El nou model educatiu hauria de ser flexible, il·lusionant, que incorpori tothom i que adeqüi el procés d’aprenentatge.
- Fomentar l’autonomia de centre sota els principis de transparència, participació i avaluació.
- Fer que el paper de les famílies als centres sigui clau i facilitar que participin activament en la gestió dels centres educatius.
- Donar a conèixer models de renovació pedagógica d’èxit i estendre’ls perquè no siguin una excepció sinó una norma.
 
PARTICIPACIÓ INFANTS I JOVES A L’AMPA I FAPAC
- Respectar els drets dels infants i joves i garantir el seu dret a participar en les qüestios que els afecten.
- Poder incidir en la societat com a famílies des de l’escola.
·
Darrera actualització: 1.12.2017 | 14:30