Aquesta prova pilot és fruit del projecte iniciat per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona de preservació de documentació municipal a llarg termini i que es centra en aplicar la tecnologia de l’empresa noruega piql que consisteix en fixar en una pel·lícula de polièster de 35 mm. dades estructurades i documents digitals amb l’objectiu de garantir-ne la seva preservació i accés a llarg termini. Al voltant de 500 anys.
L’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor ha rebut la pel·lícula amb l’enregistrament de les actes municipals del Ple de l’ajuntament (1653-2007), el recull de memòria històrica referent al temps de la guerra civil i a l’evolució del poble que es va portar a terme a partir d’entrevistes realitzades a gent del poble l’octubre de 2009 i els expedients administratius generats electronicament.
L’obtenció de les dades es va realitzar a Sant Pere de Vilamajor a partir dels documents digitalitzats en projectes anteriors. A continuació, es realitzaren en un laboratori de l’empresa noruega els treballs de processament, fixació i revelat en una pel·lícula.
Cinc ajuntaments han participat d’aquesta experiència innovadora en el marc de la Xarxa d’Arxius Municipals amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona.