Bases de participació al mercat medieval de Sant Pere de Vilamajor del 2 i 3 de juliol de 2016

Divendres, 29 d’abril de 2016

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor a la sessió del dia 18 d'abril de 2016 va acordar, entre d'altres:

 

Aprovar les bases de participació al mercat medieval Vilamagore, el text íntegre del qual és el següent:

 

BASES DE PARTICIPACIÓ AL MERCAT MEDIEVAL DE SANT PERE DE VILAMAJOR

1.     Data i lloc

El mercat medieval de Sant Pere de Vilamajor es celebra normalment un cap de setmana (dissabte i diumenge) del mes de juliol, en el marc de la Festa Medieval Vilamagore.

El mercat forma part de la decoració i ambientació de l'espectacle.

L'horari del mercat serà:

-          Dissabte de 18.00 a 24.00 hores

-          Diumenge de 18.00 a 23.00 hores

Durant aquest cap de setmana tindran lloc actuacions de diferents grups d'animació i musicals a diferents espais del mercat.

El mercat estarà ubicat en els camps i pàrquings situats al voltant de la zona de la Rectoria i església de Sant Pere.

2.     Organització

L'organització del Mercat Medieval de Sant Pere de Vilamajor és a càrrec de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor i, si es donés el cas, l'associació o empresa contractada per a l'esdeveniment.

3.     Sol·licituds

Les sol·licituds de venda al Mercat Medieval s'han de presentar dins el termini comprés entre el 1 i el 31 de maig.

 Si fora de termini es presenta una sol·licitud d'algun producte artesà que prèviament no ha estat demanat per altres, el regidor/a encarregat de l'organització sota el seu bon criteri, la podrà acceptar.

3.1. La presentació de la sol·licitud de participació es podrà fer:

-          Presencialment al registre d'entrada de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor

-          Per correu postal: Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor, carrer Nou 26 08458 Sant Pere de Vilamajor.

-          Per correu electrònic al mail: ajuntament@vilamajor.cat

 

3.2. Documentació obligatòria:

-          Cal presentar el model d'instància.

-          Fotocòpia DNI o targeta d'identificació d'estranger (de la persona responsable de la parada).

-          Breu descripció i fotografies de la parada i dels productes objecte d'exposició i venda.

-          Acreditar que es disposa d'una assegurança de responsabilitat civil.

-          Carnet del Centre Català d'Artesà vigent, si se'n disposa. Es valorarà als sol·licitants que l'aportin en el cas de parades de beguda / menjar.

 

3.3.  Condicions generals per ser acceptats en el Mercat Medieval Vilamagore:

 

-          L'Ajuntament dóna prioritat a les sol·licituds de les associacions, entitats, etc. que constin en el registre municipal d'entitats de Sant Pere de Vilamajor.

-          Les parades de venda en general poden sol·licitar fins a 4 metres lineals. Excepcionalment es poden atorgar més metres en el cas de venedors ambulants professionals.

-          El fet d'haver participat en anteriors edicions no garanteix la concessió d'una llicència per aquest any.

-          Els responsables de les parades seleccionades hauran de responsabilitzar-se de la infraestructura de la parada (taules, cadires, falques, etc.).

-          Cada parada haurà de portar un allargador elèctric i alguna bombeta de baix consum.

-          Cada parada inclourà un punt de llum.

-          Aquells elements moderns, així com la seva instal·lació elèctrica tipus: làmpades, neveres, bàscules, microones, congeladors, caixes registradores ... que siguin imprescindibles no s'han de veure.

-          No es permeten bosses de plàstic i és obligatori utilitzar bosses biodegradables i/o reciclables.

-          Es disposarà de contenidors per recollir la brossa orgànica que generi la parada.

-          La condició indispensable per a la concessió d'una parada serà que aquesta ofereixi productes originals, peculiars i adequats al segle XI. Els productes que es posin a la venda han de ser preferentment fets amb materials naturals i fets pel mateix artesà que els ven.

-          És del tot imprescindible que les parades estiguin correctament ambientades i decorades amb la temàtica medieval, procurant mantenir una estètica que es correspongui amb l'esperit de la fira.

-          Vestuari: el vestuari de les persones que hi siguin a les parades ha de ser adequat a l'època que es pretén recrear, o sigui medieval. La roba de confecció dels vestits s'ha d'ajustar al màxim al que podia ser d'aquella època, utilitzant teles naturals de cotó o lli, amb colors naturals.

-          Una persona responsable de l'Ajuntament recorrerà les parades per verificar que estan ben ambientades i si es compleix amb la normativa.

-          Els preus dels productes hauran d'estar exposats al públic.

-          Queda prohibida l'exposició de productes que per a les seves característiques constitueixin una molèstia per als expositors o visitants de la Fira.

-          Queda prohibida la reproducció de música individual, excepte en el cas que s'hagi autoritzat expressament.

-          Tots els productes que es comercialitzin en el mercat medieval Vilamagore hauran de complir la normativa vigent específica que correspongui en cada cas.

-          L'Ajuntament no es fa responsable de les pèrdues, danys o furts de materials o productes durant el transcurs de la fira.

-          Complir els horaris de la fira.

-          Els artesans, en ser admesos, hauran de signar una declaració tot acceptant les bases de participació.

-          Un cop assignada la parada de venda, i en cas que l'interessat renunciï, comunicarà per escrit la seva renúncia abans del dia 15 de juny. En el cas que l'interessat no assisteixi a la parada i no consti la renúncia abans del dia 15 de juny, no es procedirà a l'anul·lació del rebut, excepte casos de força major degudament justificada.

-          La manca de comunicació, dins el termini legal màxim, de la resolució adoptada podrà ser considerada com a desestimació per silenci administratiu d'acord amb allò que preveu l'article 43 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

-          L'organització es reserva el dret d'admissió i la modificació de les condicions que es consideren necessàries.

-          Es posarà especial atenció en el compliment de les condicions generals de la fira.

-          El no compliment d'aquestes condicions serà  motiu d'exclusió a la selecció d'adjudicació de les parades per la fira.

 

4.     Parades de menjar i beure

-          Tots els elements de cuina perillosos s'han de comunicar a l'organització (bombones de gas, graelles ...) i han de quedar protegits i apartats de tots els visitants.

-          Les parades de venda de beguda i menjar: Manifesten que disposen de les mesures de higiene i la formació adequada per la venda i manipulació d'aliments d'acord amb la legislació vigent.

-          L'Ajuntament no es fa responsable en el cas que les parades de menjar i beguda ofereixin algun dels seus productes en mal estat.

-          Pel que fa als sistemes de cuinar i escalfar menjar, s'ha d'utilitzar foc natural i aquest ha d'estar situat a un dels costats de la paradeta, amb torradores adients, mai al terra ni prop a la façana de l'edifici que pugui tenir darrere. D'aquest sistema en queden excloses les paradetes amb venda de crepes i les que ofereixin aliments fregits, les quals podran tenir la planxa o foc de butà sempre degudament dissimulats.

-          Els plats o tassons no poden ser de plàstic. Tampoc es poden fer servir coberts ni bosses de plàstic.

-          Qualsevol tipus de paper d'embolicar o de servir menjar ha de ser de color marró o cru.

-          Les begudes que es poden vendre en el mercat són: cervesa, aigua, vi i sucs. L'organització haurà d'autoritzar la venda d'altres begudes.

 

5.     Sistema d'adjudicació d'espai

5.1. Mercat de productes artesans

 

-          L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament valorarà individualment cada sol·licitud. En cas de ser aprovada decidirà l'emplaçament de la parada, establirà el nombre màxim de parades i la dimensió de les mateixes en funció de les necessitats de la fira.

-          L'organització farà arribar a les parades seleccionades la notificació amb tota la informació necessària relativa a la participació i organització, lloc assignat, mides de la parada, horaris, rebut del pagament, etc.

 

6.     Accessos al mercat:

 

El mercat forma part de la decoració i ambientació de l'espectacle i per aquesta raó s'han de respectar els horaris tant per accedir com per sortir del mercat:

Accessos:

Per muntar es pot accedir al recinte pel carrer de Sant Nonet a partir de les 12h i fins a les 16.30h.

Els vehicles no podran romandre dins el recinte de l'espectacle.

El trànsit de vehicles dins el recinte quedarà tallat durant l'espectacle:

            - Dissabte:        de 17h a 24h

            - Diumenge       de 17h a 23h

Sortides

                        Efectiva quan acabi el darrer espectacle:

-          Dissabte a partir de les 24h (aprox.)

-          Diumenge a partir de les 23h (aprox.)

 

7.     Retirada de parades si no compleixen amb les bases:

 

L'organització es reserva el dret de retirar, en el transcurs de la fira, aquells productes o parades que no compleixin els requisits que estableixen les presents bases.

 

8.     Preu públic

Preu per parades de productes artesans: 59,50€

Podran quedar exemptes del pagament del preu els artesans que es comprometin a fer una demostració o taller de fabricació del producte exposat. Les hores de demostració hauran d'haver estat prèviament convingudes amb l'organització i s'haurà de fer constar en el moment de fer la sol·licitud.

 

Sant Pere de Vilamajor, 20 d'abril de 2016

L'alcaldessa,

Pamela Isús Saurí

Darrera actualització: 1.12.2017 | 14:31