Alerta amb les empreses de manteniment d'Instal·lacions de gas butà que estan actuant presumptament amb pràctiques comercials fraudulentes a la zona

Dilluns, 24 d’agost de 2015

El Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona comunica que hi han empreses de manteniment d'Instal·lacions de gas butà que estan actuant presumptament amb pràctiques comercials fraudulentes, sobre tot en domicilis de persones d'edat avançada.

 

Les consultes que han arribat a aquest Servei de Suport a les Polítiques de Consum son, de moment, dues empreses; una de Sant Antoni de Vilamajor i l'altra de Cànoves i Samalús. Aquestes empreses no estan adherides a l'arbitratge de consum encara que ho indica el document que lliuren a les persones consumidores. Es prega a la població que no es deixi que els facin la revisió d'aquest subministrament ni deixin que entrin a casa seva, si no ho han demanat primer.

D'altra banda es convenient que les persones consumidores afectades per aquestes pràctiques facin la denúncia per presumpta estafa als Mossos d'Esquadra.

 

Recomanacions per a la revisió periòdica de les instal·lacions de gas butà :

  • La revisió periòdica de les instal·lacions fixes de gas butà s'ha de fer cada 5 anys.
  • La persona titular és qui ha de sol·licitar a una empresa instal·ladora de gas de confiança la revisió reglamentària. Si no coneixeu cap empresa instal·ladora de gas, sol·liciteu informació als gremis d'instal·ladors.
  • Heu de tenir cura de la realització de la revisió periòdica per part d'una empresa instal·ladora de gas degudament inscrita al RASIC, demaneu-li un pressupost detallat i complet abans de la realització del servei. Les empreses han de tenir a disposició dels clients, redactada almenys en català, la tarifa de preus dels materials, de la mà d'obra, dels transports i/o desplaçaments i de qualsevol altre servei ofert.
  • Si algú us ofereix fer la revisió, abans de deixar entrar algú a casa vostra, demaneu-li primer el nom o NIF com empresa i consulteu si està inscrita a Infonorma.
  • No és obligatori que signeu cap contracte de manteniment amb una empresa.
  • Compareu preus.
  • El tub flexible s'ha de canviar quan caduca i el regulador quan s'ha fet malbé.
  • Una estufa de butà o una cuina mòbil amb una sola bombona connectada per un tub flexible no necessiten passar la revisió periòdica. Ara bé, la persona titular o usuària ha de tenir en bon estat d'ús l'aparell i la petita instal·lació associada (regulador acoblat a l'envàs i tub flexible). És molt important que comproveu la caducitat del tub flexible que connecta l'aparell i que el reemplaceu abans que caduqui. Els reguladors acoblats a l'envàs no tenen caducitat.
  • Quan l'instal·lador autoritzat hagi realitzat la revisió, enganxarà un adhesiu que n'acrediti la data i serveixi de recordatori per a la propera, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, guardeu-lo!
  • La revisió periòdica es pot pagar amb qualsevol mitjà que acordin el consumidor i l’empresa instal·ladora.
Darrera actualització: 1.12.2017 | 14:29